Tuesday, February 1, 2011

I'm in love!!!

Vee : Ain, Kak Anna jatuh cinta lagi.

My sis : Huh???

Vee : Jatuh cinta lagi sekali dengan Siwon lepas tengok "Oh! My Lady"!

My sis : Kak Anna ni kan... aduyai... haa tengoklah dia menari puas2. Hahaha!

Vee : Dah tengok puas dah. ;)

*sms Vee dengan adik Vee*

I'm in love once again with Choi Siwon!!! =p'

Okay okay, let's talk about "Oh! My Lady". Last weekend, Vee tak dapat online sebab internet problem. So, Vee habiskan masa dekat rumah tengok korean series yang dah lama Vee beli tapi tak berkesempatan nak tengok, "Oh! My Lady".

Komedi romantik drama "Oh! My Lady" mengisarkan tentang seorang Lisa suri rumah tangga yang naif dan lurus bendul tetapi tabah. Yoon Gae Hwa, 35 tahun, seorang ibu tunggal yang berusaha mendapatkan kerja tetap untuk membesarkan anak tunggalnya, Min Ji selepas bercerai dengan suaminya yang berlaku curang terhadapnya.

Vee ada google search sinopsis drama ni untuk share dengan you all tapi rasanya macam semuanya macam lari sikit dengan pemahaman Vee lepas tengok series tu. Hihihi.

Basically, drama ni mengisahkan tentang seorang ibu tunggal, Yoon Gae Hwa yang baru bercerai dengan suaminya yang berlaku curang terhadapnya. Hasil perkahwinannya dengan bekas suaminya, Gae Hwa mempunyai seorang anak perempuan, Min Ji. Atas desakan hidup, Gae Hwa terpaksa menyerahkan Min Ji kepada bekas suaminya untuk menjaga Min Ji untuk beberapa bulan sementara kewangannya kukuh.

Dipendekkan cerita * okay, I'm not good enough untuk menulis sinopsis =_=" *, Gae Hwa mengenali Sung Min Woo * Siwon, I love you! (_) *, seorang pretty boy top star.

Ish, macam panjang pulak kalau nak cerita sinopsis cerita ni. Hihihi. Kesimpulan yang Vee boleh buat selepas tengok series ni, setiap orang akan melakukan kesilapan dalam hidup masing-masing dan kita mungkin tak sedar, kesilapan yang kita buat tu mungkin akan memberi kesan ataupun impak yang buruk di dalam hidup kita pada suatu masa. Dan, pada waktu tu, kita tak dapat lari dari menyelesaikan masalah yang berpunca dari kesilapan kita sendiri sebelum itu. Contohnya, dalam series ni, Min Woo yang sedang berada di kemuncak kariernya, pada suatu masa dikejutkan dengan kehadiran seorang kanak-kanak perempuan yang comel di rumahnya. Kanak-kanak merupakan anak kandungnya hasil percintaan Min Woo dengan kekasihnya sebelum dia bergelar top star. Takut perkara tersebut tersebar dan mungkin akan memusnahkan kariernya, Min Woo mengupah Gae Hwa yang pada ketika itu baru memulakan kariernya di 'The Show Company'.

Dan, lagi kesimpulan yang Vee boleh buat selepas tengok series ni, tentang jodoh dan cinta. Kalau Tuhan dah tetapkan jodoh kita dengan seseorang yang mustahil pada pandangan mata orang ramai, ianya bukan suatu yang mustahil. Apa yang penting untuk menyatukan dua hati, adalah samada dua individu itu dapat hidup bahagia bersama ataupun tidak. Keserasian, understanding, kejujuran, dan masing-masing dapat menerima diri masing-masing seadanya ataupun tidak tanpa mengira umur, paras rupa ataupun darjat. Dan cinta itu tak memerlukan sebarang paksaan. Ia akan datang dengan sendirinya tanpa kita pinta. :)
Selagi perasaan itu membahagiakan, itulah cinta yang sebenar. :)

Jarak umur Gae Hwa dan Min Woo agak jauh berbeza. Gae Hwa, 35 tahun merupakan seorang ibu tunggal yang mempunyai seorang anak perempuan, bekerja sebagai pembantu rumah sebelum dapat bekerja di 'The Show Company'. Manakala Min Woo merupakan seorang top star kegilaan ramai gadis yang berwajah tampan dan mempunyai susuk badan yang mantap, berusia 26 tahun * age dif, do your own calculation ya? ;) *
Tanpa disedari, kedua-dua mereka menaruh hati sesama sendiri. Walaupun pada waktu itu Min Woo didekati bekas kekasihnya yang cantik, berkerjaya, seksi dan mempunyai susuk badan persis model, namun Mon Woo memilih untuk menjadikan Gae Hwa sebagai isterinya.
You all tengoklah ye kalau nak tau full story okay? :)
Boleh tengok dekat sini. :)

For kids lover, should watch this series. ;)

Gambar pelakon utama "Oh! My Lady"

***puas tengok series ni sebab dapat tengok lesung pipit dan senyuman nakal Siwon puas-puas. ;) *

CHOI SIWON (salah seorang ahli kumpulan Super Junior)


CHAE RIM




















Fav soundtrack dalam "Oh! My Lady", "I MUST BE BAD" by Siwon




I must be a bad person.
I cannot face you who are hurt.
I know your pain.
But why am I like this?
I know you better day by day.
But my heart slowly grows more weary.
If we get nearer, we will both be hurt.
I cry with no sound, I smile without caring how others look at me.
Behind you, I can barely control my urge to call out to you and stop you from leaving.
You are so pretty and I love you so much.
Asking you to forget me is just a lie, a lie.
Please don’t go. Don’t go away. Come back. Come back to me.
P/S : Salah makan so muka dah dipenuhi jerawat. (T_T)

With Love,

3 comments:

Anonymous said...

K-drama never cease to touch our hearts :)

sh. said...

Vee, shera pon suke cerita ni. Hehe. Sweet.

;D

♥ Juliana Violet ♥ said...

Anony,
♥ Agree. :)

Sh.,
An I'm not surprise dear. :)
We always share the sanme interest. *love*